Visitkort
Vi trycker visitkort snabbt och hjälper dig med designen, det ingår i priset.
Vi trycker visitkort snabbt och hjälper dig med designen, det ingår i priset.
Ringöns Tryckeri erbjuder papper, kartong och plast till visitkort. Fullända designen med skimrande varm eller kall foliering i guld eller silver med partiell UV-lack. Låt oss prägla utseendet av din favorithammare i visitkortet som sedan stansas ut i arbetspickupens form. Önskemålen är många.
Passar du på och beställer visitkort till kollegan samtidigt så får hen 50% rabatt. Framställning av original ingår i priserna.
Första intrycket skapas på 2 sekunder….
Ditt visitkort bör förmedla det du önskar säga om företaget, dig och dess produkter du representerar. Utformningen bör kommunicera dina värderingar, differentiera din verksamhet från konkurrenternas och uppmuntra dem du träffar att bli intresserade att höra av sig.
Välj den storlek och form som passar dina behov bäst. Innan du börjar utforma visitkortet är det viktigt att veta vilken storlek och layout det ska ha. Detta påverkar inte bara textmassa och storlek samt logotype kan ha med, utan kommunicerar också saker som ifall du är traditionell eller gillar att gå utanför ramarna. Vågräta rektangulära kort är det format de flesta känner till och använder. Vertikala kort är inte lika brukligt och kan användas för att skilja dig från konkurrenterna. Om det är ditt mål att synas mer kan du välja ett visitkort i uppseendeväckande material eller ytbehandling med iögonfallande effekter och känsla. Bestäm var på skalan din verksamhet befinner sig mellan sober och utmanande. Planera för att specialmaterial och effekter tar längre produktionstid.
Välj en design som passar dig. Välj färger och design som sammankopplas till din verksamhet, så att kortet är enkelt att känna igen och tydligt representerar de produkter eller tjänster du tillhandahåller. Om du säljer lyxprodukter som smycken eller exklusiva bilar kanske du vill låta det representeras med en specialeffekt. Eller om du är expert inom en viss typ av helikopterflyg eller sömnad skulle du kunna inkludera ett foto av ditt arbete för att visa upp just ditt kompetensområde. Utifrån visitkortets design och material kan du berätta för kunderna ifall ditt företag är den mest kostnadseffektiva lösningen eller om de kanske bör förvänta sig högre priser från dig. Du kan också låta visitkorts kvaliteten ge en vägledning till om du har ett djärvt och kreativt företag eller en stabilt grundad verksamhet som har funnits i årtionden tillbaka.
Använd samma design på din hemsida och på allt informationsmaterial. På det sättet blir det lättare för kunder att komma ihåg dig. Om du inte har någon hemsida eller annat reklammaterial men däremot en etablerad logotyp eller är känd för något speciellt (kanske en skylt, själva byggnaden, personalens arbetskläder eller liknande) kan du försöka integrera det på ditt visitkort.
Låt en personlig prägel lysa igenom. Du kan utmärka dig genom att ge visitkorten en prägling, upphöjt tryck, metallic-finish eller en ovanlig form och på så sätt få dina kunder att lägga märke till dig.
Ge ditt visitkort flera användningsområden. Använd baksidan av kortet till tidsbokning, produktinformation eller kanske ett foto av dig. Tänk kreativt och lägg inte bara till ett enkelt foto, utan försök vara personlig eller skapa ett erbjudande.
Låt kunden se dig ofta. Hjälp kunden att se dig ofta på en välexponerad plats. Vi har märkt att magnetkort fungerar bra för verksamheter som erbjuder återkommande privat tjänster såsom taxi, rörmokeri, husmålning, trädgårdsarbete, husdjurspassning, frisörarbeten, biltjänster osv. Folk sätter dem på kylen och kastar på så sätt regelbundet ett öga på dem.
Se till att dina kontaktuppgifter är lätta att följa. Det är viktigt att tänka igenom hur kontaktuppgifterna presenteras. Om du är osäker på hur de ska organiseras bör du följa det klassiska sättet:
Företagsnamn
Förnamn och efternamn
Jobbtitel
Kontaktinformation (e-post, telefonnummer, sociala medier osv.)
Se till att dina kontaktuppgifter är korrekta. Korrektur. Korrektur. Korrektur. Tydliga kontaktuppgifter, korrekt stavning och ett läsbart teckensnitt i en läsbar storlek är sådant som måste kontrolleras både en, två och tre gånger. Förutom ditt namn och din jobbtitel bör du också ha med företagets namn, telefonnummer, hemsida, e-postadress och användarnamn på sociala medier om dessa är relevanta för din marknadsföring. Gör det enkelt för dina kunder att kontakta dig på det sätt de är mest bekväma med.
Prata med en designer om du är osäker. Lugn och fin. Om du tycker att ovan information är oöverstiglig så hjälper vi dig gärna med dina unika och lagom iögonfallande visitkort.
Lycka till!